Unroll.me + uber

Pour ceux qui utilise unroll.me

They spent much of their energy one-upping rivals like Lyft. Uber devoted teams to so-called competitive intelligence, purchasing data from an analytics service called Slice Intelligence. Using an email digest service it owns named Unroll.me, Slice collected its customers’ emailed Lyft receipts from their inboxes and sold the anonymized data to Uber. Uber used the data as a proxy for the health of Lyft’s business. (Lyft, too, operates a competitive intelligence team.)

Slice confirmed that it sells anonymized data (meaning that customers’ names are not attached) based on ride receipts from Uber and Lyft, but declined to disclose who buys the information.

Source:https://www.nytimes.com/2017/04/23/technology/travis-kalanick-pushes-uber-and-himself-to-the-precipice.html

Unroll.me n’est plus disponible en Europe non plus.

Je l’avais utilisé chez Voyages à Rabais dans le temps et le programmeur m’avait dit “Euh… moi j’utiliserais JAMAIS ça!”

Quand je lui ai demandé pourquoi, il m’a simplement répondu “Pour être capable de te désabonner, ça veut dire que leur API a accès au contenu de toute ta boîte Gmail. Même si tu prends l’app, utilises le service et te désabonne tout de suite, c’est quand même assez de temps pour scrapper l’entièreté de tes échanges courriels.”

J’ai fait “Euh… Oops!” et j’ai plus jamais réutilisé :stuck_out_tongue: